Ny Generalsekretær i Det Norske Diakonforbundet

Sentralstyret i Det Norske Diakonforbund melder i dag at Hanne Louise Salversen er tilsatt som ny generalsekretær i Det Norske Diakonforbund.Her er meldingen fra leder Asbjørn Sagstad:

DIAKON HANNE LOUISE SALVESEN TILSATT SOM NY GENERALSEKRETÆR

Gode medlemmer!

Jeg har gleden av å meddele at diakon Hanne Louise Salvesen er tilsatt som ny generalsekretær i Det Norske Diakonforbund.

Hanne er fra Farsund, er 39 år gammel og gift, og er for tiden diakon i Eidanger menighet i Porsgrunn. Hun er også stiftsleder i Agder og Telemark stift. Hanne starter i stillingen 1.september og overtar etter Leiv Sigmund Hope som går over i pensjonistenes rekker 1.oktober.

Et innstillingsutvalg fra sentralstyret bestående av Brita Bye, Silje Sjøtveit og undertegnede har ledet rekrutteringsprosessen med svært god og profesjonell bistand fra rekrutteringsfirmaet Headvisor. Det var i alt 10 søkere til stillingen. 6 av søkerne har diakonutdanning som var blant kravene i utlysningsteksten. 4 ble innkalt til intervju.

Sentralstyret vedtok enstemmig innstillingen fra Headvisor som hele innstillingsutvalget sto bak med to innstilte kandidater.

Vi ønsker Hanne Louise Salvesen varmt velkommen som vår nye generalsekretær og gleder oss til samarbeidet!

Beste hilsen

Asbjørn Sagstad, leder av Det Norske Diakonforbund